Különc Királylány

Köszi anyu, hogy nem apu vagy! Idióta reklám anyák napjára…..

Ha a Telekom reklámját utáltad, ezt gyűlölni fogod!

Valahogy a Rossz anyák film óta megszaporodtak a szarszülővagy reklámok. Ha csak az utóbbi anyák napját nézzük, a Telekom napi 4 perc telefonos kapcsolattartásra buzdító kisfilmje ment kicsit félre, a szaranya vagy érzet keltésével. Most egy német élelmiszeripari lánc az apákat vette célba anyák napján. Mindennapi jelenetekkel, amikor apa bénázik.

Tegye fel a kezét, aki véletlenül nem nyitott még rá kamasz fiára kínos helyzetet teremtve, vagy a pisilni kell, de most rögtön felkiáltásra nem rohangált a gyerekkel, vagy a turmixgépből nem csapott volna ki a szmötyi a plafonig, és él-e valaki a földön, akire nem sértődött meg a kamasz gyereke valamiéért, ami előtt a szülő döbbenten áll, mert szerinte semmi olyat nem mondott, ami éktelen ajtócsapkodásra adna okot, a kamasz pedig mégis becsapja az orra előtt azt a kib@szott ajtót. 

Ez nem csak az apákra jellemző hanem őszintén bevallom, két kamaszommal, hogy nekem sem mindig jönnek össze a dolgok. Ok, vannak tényleg szar apák, de nem a videóban mutatott kis jelenetek, tettek miatt lesz valaki szar apa. Rossz szülő. 

Nem tudom miért van most az a kényszer a marketinges csapatokban hogy bűntudatkeltéssel, a szülői szerep kifordításával akarnak terméket eladni. 

Néha mennek félre reklámok, ilyen volt a Dove reklám ami rasszistára sikeredett, egy magyar cég cipőket fotózott a Duna parton, ami sokakat a Rakparton lévő, a Dunába lőtt áldozatok emlékművére emlékeztetett. Nekem egy marketinges cég szakmai posztja verte ki a biztosítékot, amiben szakmai versenyét egy olyan mélyen dekoltált nővel reklámozták, akinek még a bugyija is majdnem látszott a képen. 

Régen azt mondták, kiskutyával és cuki gyerekkel bármit el lehet adni. Most az új irány, hogy bűntudattal bármit el lehet adni. Ez talán működik a környezetvédelmi reklámoknál, de nem a szülőket rossz színben feltüntető kisfilmeknél. A Rossz anyák oldotta azt a túlzott megfelelési kényszert, ami a szülőkben van. Legyél szupernő, szuperanya, szuperfeleség, szupermunkaerő, szuperséf. De sem a Telekom, sem az Edeka nem oldja ezt a feszültséget, csak még jobban rátesz egy lapáttal.  

De szerencsére nem csak nekem nem jött be ez a reklám. A Youtubon 1.6 millió megtekintés felett járnak és a tetszik/nemtetszik aránya 9.7E/45E. Szóval inkább utálják, mint tetszene a nagy többségnek. Egy kritikus komment alatt az Edeka azt válaszolta: „A reklámmal egyáltalán nem akarjuk rossznak ábrázolni az apákat, csak egy kis túlzással és humoros módon minden anyának köszönetet akarunk mondani az anyák napján. Sajnáljuk, ha nem tetszik neked a film”.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!