Különc Királylány

Lopott telefonom nyomában

Pár hete némileg kiakadva írtam egy cikket arról, hogy ellopták a telefonom.

Akkor sokan azzal vádoltak, hogy elég egyoldalúan húzom rá a vizes lepedőt a Telekom. Így billentyűzetet ragadtam és feltettem pár kérdést a 3 nagy szolgáltatónak.

 

Vodafone

  • Hová forduljak, ha ellopták a telefonomat?

Először a rendőrséghez érdemes fordulni, és miután elkészült a feljelentés, annak birtokában tud az ügyfél kárbejelentést tenni.

Ezt a káreseményt abban az esetben fedezi a biztosító, amennyiben Extra Készülékbiztosítással rendelkezik az ügyfél. Ez esetben a 1270-es ügyfélszolgálati számon a Készülékbiztosítás Csoport lesz a segítségére. A 2018. május 2. után igényelt új készülékbiztosítások esetén az Assurant Biztosító végzi a biztosítási károk elbírálását a Vodafone Ügyfélszolgálatán létrehozott „Készülékbiztosítás Csoporton” keresztül. Kárigény- vagy panasz bejelentése a 1270-es ügyfélszolgálati számon, vagy vállalati ügyfélként a 1788-as számon történik a „Készülékbiztosítás és kárrendezés” menüpont kiválasztásával. A csoport elérhetősége: H: 8:00-20:00; K, SZ, CS, P: 8:00-16:30.

2018. május 2. előtt aktivált készülékbiztosítással rendelkező előfizetőink számára a Chubb Biztosító nyújtja a biztosítási szolgáltatást, a kárrendezési tevékenységet a MARSH Kft. végzi. A kárigény bejelentése hétköznapokon 9:00–17:00 óra között lehetséges az alábbi telefonszámon: (+36 1) 477-4127.

  • Körülbelül mennyi idő alatt tudom letiltani a telefonomat, kártyámat? Megéri egyből letiltani a készüléket, vagy nagyobb esély van megtalálni, ha csak a SIM kártyámat tiltatom le, de a készüléket nem?

 A lopott készüléket vagy SIM-kártyát letilthatja a Vodafone Ügyfélszolgálatán keresztül a 1270-es telefonszámon, amely mindössze pár percet vesz igénybe. Egy külön erre kialakított menüpont áll rendelkezésre, amelyet kiemelten kezelünk annak érdekében, hogy mielőbb elkerülhető legyen az idegen kéz általi túlzott forgalomgenerálás. Az ügyfélbiztonsági kóddal, vagy lakossági előfizető esetén személyes adatokkal tudja beazonosítani az előfizetést.

Ezenfelül a tiltás elvégezhető személyesen bármely üzletünkben.

  • Mennyibe kerül, ha van ilyen szolgáltatásuk, ha Önökkel akarom beméretni a telefont?

 A Vodafone Magyarország jelenleg nem kínál nyomkövető szolgáltatást, készüléket bemérni

kizárólag a rendőrség tud.

  • Ha rendőrségi bejelentést teszek, van-e arra lehetőségem, hogy plusz költség nélkül, ugyanazt a készüléket, ugyanazokkal a kondíciókkal kihozzam, természetesen, az ellopott telefon törlesztő részleteit tovább fizetve?

Amennyiben Extra készülékbiztosítással rendelkezik az ügyfél, úgy a csatlakozási nyilatkozatban szereplő önrész ellenében biztosítunk készüléket a lopott készülék helyett. Nem minden esetben tudjuk azonban garantálni ugyanazt a készüléket, hiszen lehetséges, hogy régebbi típusról van szó, amely már nincs kereskedelmi forgalomban. Ilyen esetben arra törekszünk, hogy a korábbi kondíciókhoz és árhoz hasonló kategóriájú készüléket biztosítsunk.

Ennek feltétele, hogy a kárigényt a biztosító képviseletében eljáró kárrendező adminisztrátor jóváhagyja a Biztosítási ÁSZF szabályai szerint. A jóváhagyáshoz rendőrségi feljelentés szükséges.

A 2018. május 2. után aktivált készülékbiztosításokra vonatkozó ügyféltájékoztatót és az általános szerződési feltételeket az alábbi linken találja:

https://www.vodafone.hu/keszulekbiztositas/AssurantASZF.pdf

  • Mennyibe kerül egy note8 készülékre egy biztosítás? Mit fedez ez a biztosítás?

2018. május 2-a óta az újonnan kötött készülékbiztosítások esetén a választott biztosítási csomagtól függően – a kárigény telefonos bejelentése és elbírálása után – az önrész kifizetése ellenében – a szolgáltató megjavíttatja vagy kicseréli a készüléket. Két biztosítási csomag áll rendelkezésre, az Alap csomag és az Extra csomag, ezek közül választhatnak az ügyfelek.

Mindkét csomag fedezetet nyújt véletlenszerű károsodásra (például ha véletlenül leejti a telefont és összetörik, vagy ha balesetet szenved, és emiatt a telefon is sérül), folyadék- és vízkárokra (például vihar esetén), ha harmadik személy szándékosan megrongálja a készüléket, valamint elemi károk esetén. Az Extra csomag mindezek mellett fedezetet nyújt zseblopás, rablás vagy betörés esetén is.

A Samsung G Note 8 64GB NFC készülékre vonatkozó biztosítás L kategóriájú, az Alap csomag havidíja 1990 Ft, az Extra csomag havidíja pedig 2590 Ft.

A készülékbiztosításokkal kapcsolatban minden információ megtalálható az alábbi weboldalon:

https://www.vodafone.hu/en/lakossagi/telefonok-tarifak/szolgaltatasok/keszulekbiztositas

 

Telenor

  • Hová forduljak, ha ellopták a telefonomat?

A készülék letiltási/visszakapcsoltatási igényt elsődlegesen személyesen Telenor Shopban/Telenor Partnernél kell jelezni. Amennyiben személyesen nem megoldható, írásban is elküldhető a kérelem: a +36 20 930-1315-ös faxszámra. A mobiltelefon elvesztése esetén a  letiltás az előfizetői szerződés másolatával, amennyiben azon szerepel a készülék IMEI száma, vagy jótállási jegy másolatával kérelmezhető. Eltulajdonítás esetén a rendőrségen tett feljelentés másodpéldányával kérhető a készülék tiltása, amiben fel kell tüntetni a mobiltelefon IMEI számát.

  •  Körülbelül mennyi idő alatt tudom letiltani a telefonomat, kártyámat? Megéri egyből letiltani a készüléket, vagy nagyobb esély van megtalálni, ha csak a sim kártyámat tiltatom le, de a készüléket nem?

Az előfizető köteles bejelenteni, amennyiben SIM-kártyáját eltulajdonították vagy elvesztette. Az ellopott, elveszett SIM kártya szüneteltetésének átfutási ideje 24 óra. A letiltott SIM kártyával hívást kezdeményezni és fogadni nem lehetséges. A készülék letiltása vagy visszaaktiválása 1 munkanapon belül történik meg. Ügyfeleinknek javasoljuk,  – ha még nem tették meg -, hogy azonnal tiltsák le a készüléket is.

  •  Mennyibe kerül, ha van ilyen szolgáltatásuk, ha Önökkel akarom beméretni a telefont?

Jelenleg nincs olyan szolgáltatásunk, ami lehetőséget biztosítani arra, hogy meghatározzuk a készülék pillanatnyi helyét (vagyis bemérjük a készüléket).

  • Ha rendőrségi bejelentést teszek, van-e arra lehetőségem, hogy plusz költség nélkül, ugyanazt a készüléket, ugyanazokkal a kondíciókkal kihozzam, természetesen, az ellopott telefon törlesztő részleteit tovább fizetve?

A SIM-kártya és/vagy eszköz elvesztése, a rendeltetésszerű használatot megakadályozó sérülése, illetve jogtalan eltulajdonítása az előfizetőnek a jogviszonyból eredő jogait és kötelezettségeit nem érinti. Az érintett előfizetéshez új készüléket a hűségidőn belüli készülékcsere keretén belül tud vásárolni, amiről bővebben honlapunk alábbi (https://www.telenor.hu/keszulekcsere) oldalán olvashat. A készülékvásárlás során a helyszínen teljes egészében szükséges megfizetni a készülékcsere költségeit, melyek az alábbiak:

–              készülékcsere díj: a meglévő készülékhez nyújtott árkedvezmény időarányosan csökkentett része. (helyszínen fizetendő)

–              fennmaradó készülékrészlet(ek) – a meglévő készülék Telenoros részletvétele esetén a helyszínen végtörleszteni kell az előző részletvételt a fennmaradó részletek kifizetésével.

–              új készülék ára (helyszínen fizetendő)

–              dinamikus forgalmi előleg (helyszínen fizetendő)

–              lejárt számlatartozás

  • Mennyibe kerül egy note8 készülékre egy biztosítás? Mit fedez ez a biztosítás?

 A készülékbiztosítás a Chubb European Group és a Telenor közös szolgáltatása, amely alapján a biztosított mobiltelefont ért káresemény esetén a készülék javításáról vagy cseréjéről a Biztosító gondoskodik. 3 féle csomag közül választhatnak az ügyfelek: Basic, Medium és Extra. A Samsung Galaxy Note 8 készülék listaára a jelenlegi akciós készülék árlista szerint bruttó 289 989 Ft. A készülékbiztosítás megkötése során fizetendő díjak: a vásárolt készülék listaára szerinti biztosítási havidíj és kár esetén fizetendő önrész,  ami az érintett készülék esetében a következőképpen alakulna: a Basic csomag havidíja 2 390 Ft + önrész 28 000 Ft, a Medium csomag havidíja 2 990 Ft  + önrész 33 000 Ft és az Extra csomag havidíja 3 990 Ft + önrész 33 000 Ft lenne. A biztosítás – a választott csomagtól függően – érvényes véletlenszerű károsodásra, rongálásra, lopásra (betörés, rablás vagy zsebtolvajlás), a készülékbiztosításra vonatkozó általános szerződési feltételek szerint.

Telekom

  • Hová forduljak, ha ellopták a telefonomat?

SIM-kártyát tartalmazó készülék elvesztése esetén első lépésként mielőbb keresd fel ügyfélszolgálatunkat (1414-es hívószámon) a SIM-kártyád és a készüléked letiltásához.
Lopás esetén fontos a rendőrségi feljelentés megtétele is.
A fentieken túl már számos előtelepített vagy letölthető alkalmazás nyújthat segítséget elveszett vagy ellopott készüléked távoli zárolásához, személyes adataid törléséhez, valamint az eszköz helyzetének közelítő meghatározásához. Ehhez szükséges a funkció bekapcsolása a mobil eszközön, továbbá az alkalmazást egy másik eszközre (pl. PC, laptop) is kell telepíteni.
Saját testi épséged érdekében ellopott készüléked soha ne próbáld meg a hatóságokat megkerülve visszaszerezni!
Fontosnak tartjuk ezeken túl kiemelni, hogy előzetes biztonsági mentéssel minimálisra csökkenthető az adatvesztés lopás esetén. Az Apple készülékek a ’Find My iPhone’ alkalmazáson keresztül nyomon követhetők és akár le is tilthatók, az androidos készülékekre pedig hasonló funkciók érhetők el a Google fiókon keresztül. A Telekomnál az ügyfelek köthetnek készülékbiztosítást akár lopásra is:
http://bit.ly/2FCwPgd

  • Körülbelül mennyi idő alatt tudom letiltani a telefonomat, kártyámat?

A készülék letiltására csak írásban, vagy személyesen Telekom üzleteinkben van mód a tulajdonos saját kezű aláírásával ellátott kérése alapján, a 15 jegyű IMEI szám, és a letiltás okának feltüntetése mellett.
A készülék letiltása 1 munkanapon belül történik meg.
További információ: http://bit.ly/2DmvqMV

  • Megéri egyből letiltani a készüléket, vagy nagyobb esély van megtalálni, ha csak a sim kártyámat tiltatom le, de a készüléket nem?

A SIM kártyát érdemes azonnal letiltatni, de a készülék tiltását érdemes megfontolni, hiszen a használatban lévő készüléket könnyebb megtalálni, főleg ha előzetesen telepített követő alkalmazás van rajta.

  • Mennyibe kerül, ha Önökkel akarom beméretni a telefont?

Nincs ilyen szolgáltatásunk, a lopásról érdemes feljelentést tenni a rendőrségen.

  • Évente hány ellopott készülékről tesznek Önöknek bejelentést?

Ezekről a bejelentésekről nem adunk ki információt.

  • Van arra valamilyen adatuk, hogy ez a szám a fesztiválok alatt mennyivel növekszik?

Az ügyfelek nem kötelesek megadni a készülék eltűnésének körülményeit a szolgáltatónak, a fesztiválok ideje alatti bejelentések nem feltétlenül csak a fesztiválokról eltűnt készülékeket jelentik.

  • Évente körülbelül mennyi kárt okoznak Önöknek azok az előfizetők, akik nagy értékű telefont vesznek részletre, és nem fizetnek?

A káresetekkel kapcsolatos költségeink üzleti titoknak minősülnek, ezeket nem tesszük közzé.

  • Mennyi egy évben a marketing költségük?

A marketing aktivitásokkal kapcsolatos költségeink üzleti titoknak minősülnek, ezeket nem tesszük közzé.

 

A Telekom a cikk hatására felvette a kapcsolatot velem, és kaptam egy egyszeri, és visszautasíthatatlan ajánlatot, amit nem is utasítottam vissza.

Van egy kedves ismerősöm, Bouvet blog bloggere, aki a biztosításaimat kezeli, őt is gyorsan kifaggattam, hogy mennyire éri meg a lakásbiztosításba belepakolni némi pluszért a telefonbiztosítást:

Egyes lakásbiztosítások tartalmaznak úgynevezett SMART biztosítási csomagot okostelefonokra, netbookokra, tabletekre, laptopokra, ráadásul olyan káreseményekre, amelyek gyakoriak, ám egy alapkockázatú lakásbiztosításban nem számítanak biztosítási eseménynek. Ilyen például az, ha az adütt kütyüt leöntöd kakaóval, kiejted a zsebedből, lehúzod a vécén vagy kimosod a szennyessel együtt. Durván fele-harmada áron fut ez a kiegészítő modul a lakásbiztosításokban, mint az egyes telefonszolgáltatók külön kódszámon értékesített biztosításai.

És, hogy mi lesz a következő telefonom: Samsung Galaxy Note 9

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!